vineri, 11 mai 2012

testul celor 3

In Grecia antică Socrate (469-399 BC), era foarte mult lăudat pentru înţelepciunea lui.




Într-o zi, marele filozof s-a întâlnit întâmplător cu o cunoştinţă care alerga spre el agitat şi care i-a spus:

"Socrate, ştii ce-am auzit tocmai acum, despre unul dintre studenţii tăi?"



"Stai o clipă," îi replică Socrate.

"Înainte să-mi spui, aş vrea să treci printr-un mic test.

Se numeşte Testul celor Trei."



"Trei?"



"Aşa este," a continuat Socrate. "Înainte să-mi vorbeşti despre studentul meu, să stăm puţin şi să testăm ce ai de gând să-mi spui.

Primul test este cel al ADEVARULUI.

Eşti absolut sigur că ceea ce vrei să-mi spui este adevărat?"



"Nu," spuse omul. "De fapt doar am auzit despre el."



"E-n regulă," zise Socrate.

"Aşadar, în realitate, tu nu ştii dacă este adevărat sau nu.

Acum să încercăm testul al doilea, al BINELUI.

Ceea ce vrei să-mi spui despre studentul meu este ceva de bine?"



"Nu, dimpotrivă..."



"Deci," a continuat Socrate, "vrei să-mi spui ceva rău despre el, cu toate că nu eşti sigur că este adevărat?"



Omul a dat din umeri, puţin stânjenit.



Socrate a continuat.

"Totuşi mai poţi trece testul, pentru că există a treia probă - filtrul FOLOSINTEI.

Ceea ce vrei să-mi spui despre studentul meu îmi este de folos?"



"Nu, nu chiar..."



"Ei bine," a conchis Socrate, "dacă ceea ce vrei să-mi spui nu este nici Adevărat, nici de Bine, nici măcar de Folos, atunci de ce să-mi mai spui?"



Omul era învins şi s-a ruşinat.



Şi astfel Socrate nu a aflat niciodată că nevastă-sa îl înşela cu studentul respectiv!!!

Şi dacă ar fi aflat, la ce i-ar fi folosit???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ROBI






ADOPTA PISOANCE!

Adopta o pisica

ADOPTII PISICUTE

Adopta o pisicuta

ADOPTA, MERITA 1 SANSA!

Adoptii caini

ADOPTA 1 CATEL

Adopta un catelus

ADOPTA 1 CUT!

a title="Adoptii caini" href="http://www.adoptiicaini.ro/">Adoptii caini