joi, 16 iunie 2011

Lumea Mare

Astazi va scriem dintr-un colt de rai, de la malul Marii Rosii, din Egipt. Am ajuns la Cairo acum 3 zile iar acum suntem in Sharm El-Sheikh, un loc unde rasfatul e la mare cinste iar marea e un acvariu plin cu pesti mari si colorati, care inoata pe langa tine.
Chiar daca nu credeam ca vom ajunge sa scriem cu entuziasm despre un all inclusive, nu ne putem sa nu va spunem ca este senzational si ca Egiptul, la acest capitol, poate sa bata multe alte locatii de acest gen.
Nici peisajul din jur nu dezamageste, muntii si desertul infatisandu-se in forme fascinante si nunante combinate de nisip si cenusiu.
Dac
Se pare ca mesajul anterior a ajuns trunchiat, asa ca vom continua de unde am ramas, si anume cu periplul de pana acum:
Am ajuns mai intai la Garmisch Partenkirschen, de unde am reusit sa urcam pe acoperisul Europei, Zugspitze.
Am batut padurile Alsaciei, cu cascade nenumarate si o biserica foarte moderna de Corbusier.
In Besancon am vazut Citadela lui Vauban, un loc minunat in care gasesti muzeul orasului, o gradina zoologica si alte atractii.
Prin Burgundia am luat-o pe drumuri regionale, asimiland gradini cu vii, lanuri, flori, marele canal, sate si orase vechi, din piatra, 2 spitale din secolul XIII si XIV (cel din urma fiind o adevarata opera de arta!), cea mai mare catedrala din Franta si alte bazilici de renume, case colombage, o abatie intemeiata de un sfant, 3 castele si Palatul Fontainbleau, satul medieval in care s-a filmat Chocolat, randunele si porumbei care locuiesc pe langa statui vechi si frumoase, statuia lui Vercingetorix, ridicata pe locul in care acesta a fost invins de Cezar (parc tematic refacand campul de lupta, in marime naturala) si multe alte locuri minunate, despre care voi scrie mai multe la intoarcere.
Urmeaza confruntarea cu marea capitala, Paris!
Va salutam si ne auzim din nou cu bine, peste un timp!
Ghiocel(a) din LumeaMare
 Sharm El-Sheikh este o oaza de liniste si relaxare la mare, adevaratul Egipt ramane pentru noi in Cairo.
In ciuda evenimentelor din februarie si chiar a protestelor existente pe strada, la care am fost martori in direct, capitala nu este mult schimbata fata de ceea ce am vazut acum un an. Ca sa va spun drept, cred ca am prins cea mai buna perioada pentru a vizita Egiptul si mai ales Cairo. Obiectivele turistice sunt mai putin aglomerate, numarul turistilor scazand semnificativ... nu si cel al vanzatorilor ambulanti de pe langa piramide sau alte obiective turistice :-). Totusi, nu imi imaginez cum ar fi fara ei, fac parte din farmecul acestor locuri! Dupa cum ati ghicit deja, am reusit sa revedem piramidele si sfinxul, sa vizitam citadela, am aruncat un ochi din mers si asupra cimitirului populat - numit orasul mortilor. Nu am spus nu nici unei repetari a vizitei la Muzeul de Egiptologie, alaturi de care sta o cladire arsa, in toiul evenimentelor din februarie – ne-am bucurat din tot sufletul ca focul s-a oprit acolo si nu a cuprins si muzeul, ar fi fost teribil! Iar seara ne-am petrecut-o pe un restaurant plutitor, alunecand pe Nil si privind un spectacol destul de reusit de dansuri traditionale, dansuri din buric si senzationalul tanura (sau tamura, nu sunt sigura, cunoscut mai degraba ca sufi dance).
Se pare ca din nou nu vom avea ocazia sa ajungem in locurile in care am fi visat, desertul alb sau desertul negru. Ne asteapta totusi cateva experiente interesante si aici, sper ca voi mai avea sansa sa va povestesc despre ele inainte de a ajunge inapoi acasa.
Va salutam cu drag din Egipt!
 Roxana si Alex din LumeaMare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ROBI






ADOPTA PISOANCE!

Adopta o pisica

ADOPTII PISICUTE

Adopta o pisicuta

ADOPTA, MERITA 1 SANSA!

Adoptii caini

ADOPTA 1 CATEL

Adopta un catelus

ADOPTA 1 CUT!

a title="Adoptii caini" href="http://www.adoptiicaini.ro/">Adoptii caini